dennisontour.reismee.nl

Het aftellen begint

Alweer twee maanden zit ik in Mexico en ik vond het weer tijd om wat te schrijven om te laten weten dat ik er nog ben! Zoals ik in mijn vorige blog aangaf, wilden we naar Chaak-Tun gaan maar dat ging niet door. We hebben dit verleden week gedaan (volgens mij op dinsdag).


Net als Rio Secreto is Chaak-Tun een gebied waarbij je onder de grond terecht komt om eeuwenoude natuurlijke constructies te bezichtigen. Dit is echter veel minder toeristisch en hoewel de grotten en cenotes slechts 6 kilometer buiten het zeer toeristische Playa del Carmen lagen, hadden we het gebied na tien minuten (er waren nog wat andere mensen) helemaal voor onszelf voor zo\'n anderhalf uur.


We hadden de snorkelset meegenomen om de visjes in het zeer heldere water te zien. Soms was het zwemmen heel krap maar het gebied is heel natuurlijk dus niet alles is even comfortabel (maar wel heel mooi!!).


Heen konden we met de taxi gaan maar omdat het gebied niet bekend is en zelfs veel taxichauffeurs er niet vanaf weten, was het nog maar de vraag hoe we teruggingen. Na 1 minuutje lopen hielden we een pick-up aan en konden we met z\'n allen in de achterbak naar Playa del Carmen mee!


Natuurlijk heb ik ook weer hard gewerkt aan m\'n Spaans en met nog zo\'n twee weken voor de boeg in de school en 12 vrije dagen erna begint het einde van mijn verblijf in Mexico zo langzaam alweer aan een einde te komen. Volop genieten dus nog maar!


Om die reden zijn we vandaag nog maar naar Cozumel geweest, waar we kleine sfeerimpressies van het Carnaval hebben kunnen meepikken, al is het niet zoals ik gewend ben en is het helemaal niet zo geweldig, maar wel leuk om te zien want op Cozumel is het beter dan in Playa zelf.


Het weer was goed te doen en morgen gaat school gewoon weer verder! Nog 9 schooldagen te gaan, maar er staan nog een hoop leuke dingen op mijn programma!


Hasta luego!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!