dennisontour.reismee.nl

Tijd gaat zo hard!

Mijn laatste dagen in Los Angeles waren samen met Leandro en op eigen houtje. Nadat we weer met de bus waren teruggereist naar Los Angeles, hebben we Hollywood nog eens goed verkend. De weg in de heuvels was afgezet, dus waren we gedwongen om via privé terrein onze doorgang te vinden en dat wordt doorgaans niet zo op prijs gesteld. Maar het was wel gelukt. Ook zagen we vanaf Griffith Observatory (waar ook enkele interessante dingen over wetenschap te vinden zijn) een geweldig uitzicht over alle delen van Los Angeles; machtig!

Twee hele dagen heb ik daarna vrijwel alleen benut om Beverly Hills te bezoeken en Downtown LA nog wat te verkennen. Beverly Hills is behoorlijk bekend en het is plaats die enorm chic is. Veel dure winkels en mooie auto\'s en dat was tof om te zien.

Op 6 april had ik een NBA wedstrijd bezocht. Niet de minste, want de Clippers speelden tegen de Lakers (beide teams komen uit Los Angeles). Naast het feit dat zo\'n wedstrijd buitengewoon tof is om live te volgen, worden er tussendoor ook vele shows en acts opgevoerd. Dansen, een act met honden, de \'half court shot\' en nog veel meer werden in alle pauzes en onderbrekingen opgevoerd. Ook werd van tevoren het volkslied gezongen (lekker Amerikaans, natuurlijk). Hoe dan ook, die ervaring was echt tof!

Op 9 april begon dan eindelijk de groepsreis met Trek America. Ik moest enorm vroeg verzamelen in een hotel en al gauw bleek dat ik de enige ben die niet uit een Engels sprekend land komt. Dat maakt mij natuurlijk niet uit, met die gasten uit Wales, Engeland en Australië kan ik het uitstekend vinden en de sfeer in de groep is meer dan behoorlijk!

De eerste twee dagen met de groep speelden zich af in San Diego. Eerst bezochten we Venice Beach in Los Angeles, om vervolgens naar San Diego af te reizen. Hier ben ik met een kleiner clubje naar de dierentuin geweest (en dat schijnt één van de grootste te zijn, of zoiets). Daar hebben ze ook panda\'s dus dat was ook tof!

Ook heb ik in San Diego maar eens aan den lijve ondervonden hoe streng de controle op uitgaan in de Verenigde Staten toch is. Je komt tot pakweg je 40ste nergens binnen zonder gecontroleerd te worden op identificatie. En als je dan al 21 bent, laten ze je de helft van de keren ook niet binnen omdat je geen Amerikaans paspoort hebt.

Uiteraard mag dat de pret niet drukken. Na San Diego stond Las Vegas op het programma. Na een lange rit door de \'desert\' kom je dan eindelijk aan in een stad waar alles mogelijk is. Ieder hotel heeft een casino in zich en het is eigenlijk een morele plicht om verschillende casino\'s op te zoeken. Bovendien hadden we een tof en luxe hotel dus je zat echt wel in de \'Vegas\' sfeer, om het zo maar te zeggen.

Je eet wat met elkaar en doet (indien mogelijk) nog een drankje, om vervolgens de rest van de stad te verkennen. Terwijl nagenoeg iedereen nog met een katertje op bed lag, heb ik de Strip maar eens afgelopen om dat gevoel te ervaren en dat vond ik echt gigantisch tof.

Na Vegas kwam de Grand Canyon. Ik had de foto\'s natuurlijk al gezien maar wanneer je het \'echt\' ziet, weet je echt niet wat je ziet! Zo groot en zo gaaf, niet normaal. Ik ben ook met een helikopter over de Grand Canyon gevlogen en de zonsondergang en zonsopgang waren ook absoluut de moeite waard.

Bij Monument Valley, ook een bekend plaatje, hebben we een jeep tour gedaan, waarbij we wat te weten zijn gekomen over de native Americans en bovendien echt een toffe tijd gehad hebben. Het is veel groter dan ik dacht dus dat is me heel erg meegevallen! Dat was eergisteren (NL tijd), gisteren (eigenlijk vandaag voor mij) zijn we vanaf die locatie nog even langs de plaats geweest waar een deel van \'Forrest Gump\' is opgenomen, om daarna naar Santa Fe (hoofdstad van Nieuw-Mexico) te gaan. Die stad is echt enorm saai maar het eten is er wel enorm goed. Zo sloten we de dag af en ik ga nu maar eens slapen want ik heb enorm weinig tijd om weer terug in het busje te kruipen, op naar Carlsbad Caverns!

Zo heb ik mijn avond afgesloten en