dennisontour.reismee.nl

Aftellen begint

Het is nog niet over, maar helaas begint er langzaam maar zeker een einde te komen aan een geweldige tijd. Na Monument Valley zijn we richting Carlsbad gegaan, met onderweg een stop in Roswell, het bekende plaatsje van de aliens.


Daar geloven ze in al die verhalen en foto\'s maargoed ik weet niet wat ik er van moet denken. Hoe dan ook, het museum is alles wat ze daar hebben dus je gaat daar dan natuurlijk wel even naar binnen.


Carlsbad zelf was een stuk leuker. We verbleven in een \'cabin\', je kreeg het oude campinggevoel zeker weer terug. De grotten (Caverns) in Carlsbad zijn ook erg interessant. Je loopt enkele honderden meters naar beneden en in het land waar het woord \"lui\" een goede weerspiegeling is van hoe de mensen hier zijn, zorgen ze uiteraard dat je niet meer terug naar boven hoeft te lopen, want er is gewoon een lift die je naar boven meeneemt.


Alle gekheid op een stokje dus. Dezelfde dag gingen we in de avond naar een drive-in bioscoop, maar niet voordat we een standbeeld hadden gezien van iemand wiens naam ik alweer vergeten ben. Die drive-in is ook wel grappig, heel erg Amerikaans. We hadden de nieuwe Captain America gezien.


Vanuit Nieuw-Mexico gingen we door naar Texas. Eerst naar Lubbock, waar vrij weinig te beleven is. Al hebben we wel lekker gegeten. Daarna naar Austin, een geweldige stad waar het uitgaansleven zeker niet vervelend is. En zelfs met mijn 19 jaren jong was de controle zo nu en dan niet vlijmscherp (wetend dat ik ergens met mijn bankpas binnen ben gekomen..) waardoor ik dus enkele plekken binnen kon gaan.


Vanuit Austin (Texas) zijn we verder afgereisd naar Louisiana. In Lafayette, waar we in een soort huis verbleven (dat dan omgebouwd was tot hostel), was niets te doen maar we hebben wel typisch Cajun voedsel gegeten. In de bar hebben Michael, Madison en ik een ex-militair ontmoet en we hebben de hele avond genoten.


New Orleans, waar ik momenteel ook nog zit, is een veel meer indrukwekkende stad waar superveel te beleven valt. De staat Louisiana staat bekend om de kunst van de jazz en op straat kom je muzikanten tegen die de stad wat extra kleur geven. Ook in alle cafés spelen bands live om extra sfeer te brengen.


Morgen gaan we weer verder (woensdag dus), al heb ik geen idee waar naar toe. Maar dat zien we vanzelf wel. Ik zou zeggen, alvast welterusten.... (en goedemorgen Nederland) Grrrrrroeten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!