dennisontour.reismee.nl

Dos cervezas por favor

Er zijn al vorderingen gemaakt op het gebied van Spaans, naast de belangrijkste zin van de taal. Het schooltje is prima, gezellige sfeer en de tijd gaat snel. Qua vocabulaire moet je zelf tijd willen investeren, anders heb je niks aan alles wat je leert.


Mijn lerares op het schooltje is de minste niet. Ik begon in een groep met 8 anderen, maar dat is opgesplitst. Je komt zo veel mogelijk aan het woord. Tweederde van de lessen is grammatica, het overige gedeelte wordt opgevuld met \'conversational lessons\'.


Maandag was de eerste dag, dus ik heb er nu drie daagjes op zitten op de school. De mensen hier zijn top. In het huis zitten veel Brazilianen waar ik mee op trek. Die weten wel wat leven is gelukkig. Ze spreken prima Engels dus dat is wel zo handig. Één ding is minder; ze zijn niet gewend om rondjes te geven dus ieder betaalt voor zich en dat is knap onhandig.


Ik heb de verhalen hier aangehoord en Chitzen Itza is een must. Ik hoop dit snel te gaan doen want het schijnt heel gaaf te zijn. Zeker nu het weer niet goed is, kan ik dat goed doen. Tot nu hebben we niet veel gedaan op het gebied van toerisme, of zo. Playa del Carmen is zeker de moeite waard om rond te lopen. Er is genoeg te zien en ook het uitgaansleven hebben we al goed getest. Ook dat is tof, zeker als je lerares dronken is en rare dingen gaat zeggen, waar ze de dag er na toch niks meer vanaf weet. Dat terzijde, heeft niks met alcohol te maken natuurlijk..


Ik ga straks nog wat foto\'s plaatsen op Facebook. Niet dat er veel speciaals tussen zit of zo, maar het is een impressie van de sfeer hier. Ik heb het in ieder geval reuze naar mijn zin. Ik heb hier pas één Nederlander gesproken en dat is prima zo.


Ik heb verder niet zoveel te zeggen. Vanavond is het Café Social, waar iedereen van de school in een \'rooftop café\' een drankje (of een paar) gaat doen. Klinkt gezellig dus daar ga ik me maar eens klaar voor maken. Eerst wat huiswerk maken, en mijn Corona opdrinken.


Houdoe!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!