dennisontour.reismee.nl

Viva Mexico!

Ik begin me hier echt thuis te voelen. Helaas gaan sommige mensen al weg, maar dat hoort er bij. Er komen andere mensen voor terug, dus op die manier ontmoet je keer op keer anderen en leer je weer nieuwe dingen die je doet en ziet.


Vandaag (zondag) stond in het teken van een excursie of uitstapje. Dit wilden we met een groepje van vijf doen. We wisten alleen nog niet waar naartoe. Chichen-Itza moet nog steeds gedaan worden, maar vooralsnog lijkt dat een toetje waar ik nog even op moet wachten.


Uiteindelijk zijn we naar Xcaret gegaan. Dit is een groot natuurpark dat volledig in het thema van de oude Maya\'s staat. Daarnaast zijn er veel dieren in het park te zien en deze kun je in de meeste gevallen aanraken. Zo kun je zwemmen met dolfijnen en haaien, en lopen de hagedissen om je heen. Het park grenst aan het strand dus er is veel om van te genieten.


De entree was wel erg duur. We namen dus maar het \'plus-pakket\' want dan had je in ieder geval alles. Je kon er van eten, wat drinken en je kreeg een snorkelset cadeau. Deze drie dingen hebben we dan ook goed benut. Het snorkelen tussen de grotten en met de visjes was dan ook wel een leuk gezicht.


Aan het eind van de dag was een show en die was zeker de moeite waard. Hier werd veel weergegeven over hoe de Maya\'s vroeger leefden en ondanks dat ik twee uur stil moest zitten, heb ik toch zeker genoten.


Ik heb wat fotootjes van deze dag (en wat andere foto\'s) geschoten en op Facebook geplaastst. Ook heb ik twee video\'s geüpload van de show (deze staan openbaar op mijn profiel dus voor iedereen zichtbaar).


Morgen begint de derde week school. De ochtendjes zijn niet zo lang, de tijd vliegt voor mijn gevoel al snel voorbij. Op straat kan ik sommigen al wel eens aanspreken, maar er is nog werk aan de winkel.


Volgend weekend hoop ik Chichen-Itza of iets anders moois te bezoeken. Misschien Xel-Ha. In ieder geval is er nog genoeg te doen en heb ik nog zeeën van tijd. De cenotes in de buurt kan ik ook nog moeiteloos bezoeken.


Ik ga zometeen maar eens mijn bedje opzoeken. Houdoe en bedankt!


Buenas noches

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!