dennisontour.reismee.nl

One of a kind!

Wederom een fantastische week gehad. Nu het weer eindelijk goed begint te worden, profiteren we hier ook goed van. Dagelijks een bezoekje aan het strand is zeker de moeite waard.


Naarmate de week vorderde, gingen we wat plannen maken. Omdat twee mensen aan het einde van de week vertrekken, wilden zij graag nog Chichén Itzá bezoeken en met een aardig groepje zijn we op pad gegaan. Met een gids weliswaar, maar je kon gaan en staan waar je wilde dus dat was erg goed.


Chichén Itzá is een plaats met allerlei oude ruïnes en overblijfselen van de Maya\'s. Vooral de piramide van Kukulcan is een mooi beeld. Op Facebook zijn wat mooie plaatjes. We hebben dit op zaterdag gedaan.


Op de terugweg van dit kleine paradijs hebben we de Ik Kil Cenote bezocht. Dit is een natuurlijke waterbron. Deze was 50 meter diep. Het was mooi om er Ă©Ă©n te bezoeken en ik denk dat ik er nog wel een paar extra bij pak. De wateren die ons eigen land kent, zijn namelijk net wat minder mooi.


De andere helft van het weekend, zondag, heb ik met Leandro en Thomas (twee Braziliaanse maatjes van me hier) groots aangepaakt. Na wekenlange training - niet dus! - hebben we mee gedaan aan de Xplor Bravest Race, een race van 5 kilometer georganiseerd door Xplor en Cruz Roja (Rode Kruis), het goede doel waar dit evenement voor bedoeld was.


Ik denk dat honderden, zo niet enkele duizenden mensen hebben meegedaan aan deze uitdaging en ik heb geen moment spijt van de ervaring. Het was soms even afzien want er waren veel hindernissen die het parcours erg zwaar maakten. Van onze school deed zo een handjevol mensen mee aan de race en iedereen heeft het prima gehaald.


Dit was de update van deze week, fotootjes op Facebook zijn zeker de moeite waard. Ik vond Chichén Itzá zelf echt erg mooi dus ik zou zeggen bekijk ze even!


Hasta la vista!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!