dennisontour.reismee.nl

Hier zijn we weer!

Hola!


Het is even geleden, maar hierbij doe ik weer even verslag van mijn gebeurtenissen de afgelopen tijd. Het voorgaande weekend hebben we vrij weinig gedaan. Een weekendje relaxen op het strand en niets doen was wel erg prettig. Het Spaans gaat er bovendien op vooruit, ik kan me aardig redden als ik hier noodgedwongen Spaans moet praten!


Omdat op maandag de 3e mijn verjaardag was, was er een hoop feest in de \'Calle 12\', de straat waar cultuur net op een iets andere manier tot stand komt. Een hoop tequila en mezcal die er voor zorgen dat je internationale kennis weer wat verrijkt.


Op zondagavond hebben we dus goed doorgehaald (om 00.00 was tenslotte mijn verjaardag) en omdat we op maandag vrij hadden (Nationale Feestdag natuurlijk he, mijn verjaardag), werd er ook op maandag niet al te veel uitgevoerd.


Maar omdat ik zo cultureel ben aangelegd vond ik het deze week wel weer tijd worden voor wat meer. Ik heb op vrijdag zelf even een rondje Playa del Carmen gedaan. De stad wat meer verkend. Op zich is dit niet een traditioneel Mexicaanse plaats, want de afgelopen 15 jaar is dit enorm snel gegroeid en toeristen zijn hier overal. Toch zijn er in het centrum nog wat dingetjes die het bezoeken waard waren. Ik heb op eigen houtje zelfs een bezoek gebracht aan een katholieke kerk hier in Playa del Carmen.


Vandaag, op zaterdag dus, hebben we echt een super dag gehad. Na wat regelen hier en daar zijn we met een select gezelschap afgereisd naar Punta Laguna en Coba.


Punta Laguna is een oud en traditioneel plaatsje waar de natuur goed in stand gehouden is. Natuurlijk zijn er wel wat dingen vervangen om toeristen aan te trekken, maar het ziet er allemaal goed uit. Zo hebben we wat moeten tokkelen en peddelen om echt goed te zien wat Punta Laguna is!


Bij dit oord is ook een cenote, waar we ook in zijn geweest. Deze was net iets anders dan de vorige. Deze was helemaal gesloten, waardoor ik geen foto\'s van binnenuit heb kunnen nemen. Binnenin waren veel vleermuizen en het water was erg koud, maar het was vooral erg leuk.


Hierna zijn we met een klein busje verder gegaan, hebben we wat gegeten in een restaurant en zijn we doorgegaan naar Coba, een gebied met veel overblijfselen van de Maya\'s. Het verschil met Chichen-Itza is dat je de ruïnes hier (meestal) wél mag beklimmen, waaronder de grootste piramide. Vanaf daar was het zicht over de jungle echt bizar en ondanks de hitte was het echt genieten.


Morgen (zondag dus) ga ik met drie gasten naar Rio Secreto, een ondergrondse rivier. Dat schijnt echt geweldig te zijn. De entree kost een hoop maar het is gelukkig niet zo ver dus dat valt dan weer mee.


Maandag ga ik hier maar eens naar de kapper en ik hoop dat ik me kan redden, anders krijgen jullie de komende tijd geen foto\'s ;)


Ik zal morgenavond of maandag kijken of ik alle foto\'s van de afgelopen dagen kan toevoegen, ik zal er zometeen wat van vorige week toevoegen.


Hasta luego!

Update:


Rio Secreto hebben we ook gehad vandaag en dat was echt geweldig! Ik upload later vandaag foto\'s van dit weekend, dat zal er wel goed uitzien. Zo\'n ondergrondse rivier met allerlei tunnelbuizen was zeker de moeite waard

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!